سازمان مجاهدین خلق و آمریکا: رها کردن جان‌های شیرین در برابر سیاست خون






News blaze  ترجمه مقاله انگلیسی‌ چاپ شده در

هفته پیش وزارت خارجه آمریکا یک ضرب‌الاجل برای تخلیه گروه ضدّ رژیم
ایران در کمپ اشرف اعلام کرد که به معنای یک انتخاب بود و آن پذیرفتن عزیمت به زندان لیبرتی است. این بیانیه نه فقط برای جامعه ایرانی‌ تکان آور است، بلکه یک نمایش برای مبارزه انتخاباتی ، با قیمت یک سربنیکای دیگر ، که بر سر در واشنگتن آویزان شده است. زیر پا گذاشتن و سلاخی بدون پرده پوشی حقوق ابتدایی ۳۴۰۰ پناهنده ضدّ رژیم در مقابل چشمان رسانه‌ای دنیا فقط یک پیام .برای مردم آمریکا دارد و یک زنگ خطر برای مردم آمریکاست: وجدان یک جامعه احتیاجی‌ به یک آزمون مانند یک تجربه خونین صربیا یا اعدام در ملا عام زن افغان را نباید داشته باشد . آنچه که وجدان جامعه آمریکایی‌ را زیر پا میگذارد تحریف رسمی‌ حقیقت در مورد نقض ابتدایی‌ترین حقوق بشر درکمپ اشرف و زندان لیبرتی توسط .نیروهای عراقی وفادار و وابسته به ایران است به محض اینکه کشوری از این مرز اخلاقی‌ عبور کرد، دیگر نمی‌شود جلوی پیامد‌های وقایع ناشی‌ از این فساد‌ را گرفت.
به همان نسبت که بشر حماسه آفرین است ، دنیا را به خاک سیاه هم میتواند بکشاند. وزارت خارجه در بیانه اخیر خود به مطبوعات اظهارات غیر مسئولانه و خلاف منطقی‌ را ارائه داد.

این امر کاملا برای فعالین سیاسی ایرانی‌ داخل و خارج از کشور بدیهی‌ است این اظهارات نتیجه بن بست در سیاست خارجی‌ آمریکا است و از طرف رژیم ایران یک نشانه ضعف تعبیر میشود.
در عین حال آمریکا نمیتواند تعهدات عملی‌خود را که در برابر قوانین بین الملل بشر دوستانه دارد را زیر پا بگذارد. همانگونه که دولت هلند به خاطر قصور در قتل عام بوسنی در سال ۱۹۹۵ به دادگاه‌های بین‌الملل فراخوانده شد .

آمریکا که عملا از ساکنان اشرف خسته شده آنان را از حقوق اولیه و مسلمِ انسانی‌ خود محروم میکند
ژنراتور‌های تولید برق ، آب آشامیدنی ، کولر و یخچال را که حد عقل شرایط زندگی‌ در حرارت طاقت فرسا را تأمین می‌کند. 
ساکنین کمپ اشرف کولر‌های خود را دارند که حفاظت آنان را در برابر .گرمای روز افزون کمپ لیبرتی را محافظت کند
به همه ساکنان کمپ اشرف باید اجازه انتقال این وسائل به کمپ پر جمعیت لیبرتی که همانند زندان است داده شود. 
ماشین‌های شخصی‌‌شان که امکان انتقال مجروحین را داشته باشد.
وسائل قابل حمل و نقل خودشان که با فروش آن بتوانند غذا با آب تهیه کنند. 
      لیفت تراک برای سهولت کار طاقت فرسایی که توسط نیروهای عراقی‌ به سکننین اشرف تحمیل شده است و موجبات کشته شدن یکی‌ از ساکنین به نام بردیا امیر مستفیان فراهم آورد. 
      پنج کامیون همراه با پنج فرک لیفت که توسط نیروهای عراقی‌ از کاروان پنجم در طی‌ جا به جایی دزدیده شد ، باید به عنوان وسائل شخصی‌ پناهندگان کمپ لیبرتی باز گردانده شود.

نمیتوان پناهندگان را از ساختن راه یا سایه برای افراد معلول و یا پرسنل به هزینه شخصی خودشان باز داشت. نمیتوان از ورود گیاهانی که خود ساکنین قادار به پرداخت هزینه آن هستند جلوگیری کرد. حتا در زندان زندانیان میتوانند ، اجناسی را که قادرِ به پرداخت هزینه آن هستند را تهیه کنند. 
      بازرگانان و مناقصه کاران باید امکان ورود به اشرف و مذاکره برای خرید اموال منقول و اجازه پیش پرداخت در اسرع وقت و قبل از سر گیری جا به جایی کاروان بعدی را داشته باشند.
تلاش ریا کارانه دولت عراق برای اذیت آزار بازرگانان به منظور جلوگیری از این روند گرفته شود. 
دولت عراق باید اجازه امضای توافقات لازمه برای فروش اموال در کمپ اشرف با اشخاص مستقل ثالث را فراهم کند.
عدم کفایت و غارت اموال توسط دولت عراق هیچ جایی برای اعتماد نگذاشته و این پیش شرط‌ها باید رسما قانونی‌ اعلام شوند.

من به عنوان یک زندانی سیاسی سابق و یک تبعیدی کنونی‌ که پنج سال را در سلول‌های شکنجه رژیم به سر برده‌ام با افتخار تمام حمایت عمیق خود را از اعضای اوپوزسیون در هردو اردوگاه اعلام می‌کنم مبارزه با استبداد مذهبی‌ همیشه با یک نیروی منفی‌ و لفاظی غیر منطقی‌ به چالش کشیده شده است بیش از ۱۰۰۰ زن دراین کمپ هستند که هرکدام گواهی از مبارزه مشقت بار بر علیه بنیادگری اسلامی و زن ستیزی هستند. حداقل هزار زندانی سیاسی سابق در این کمپ حضور دارند که هر کدام سند زنده جنایت بازگو نشده فاشیست مذهبی‌ هستند که اکنون در دمای شصت درجه سانتیگراد بدون وسائل اولیه از قبیل آب آشامیدنی و آذوقه زندگی‌ میکنند. قدر دانی‌ از قهرمانانمان آنچنان دشوار نیست.

مجبور نیستیم که شاهد یک سربر نیکای دیگر باشیم تا عدالت را برقرار کنیم و مسئولین جنایت جنگی را محکوم نماییم
میتوان خسارت این سیاست ضدّ اخلاقی‌ وزارت خارجه و احیای حق پامال شده مردم را جبران و خنثی کرد.
دروغ و تاخیر در عمل را را متوقف کنید و عمل را با توجه به قانون و به سمت عدالت سوق دهید
گام های عملی وجود دارد. هر دیکتاتور، دشمن آزادی، مخالف قانون و و برابری است. اگر دولت اوباما در پی‌ نمایش قدرت و اقتدار قبل از انتخابتش است، باید آن را با یک جهش ویژه نهایی و یک کشیدن خط قرمز دائمی در برابر دیکتاتور‌ها و ستمگران نشان
دهد
شش صد و سی‌ شخصیت‌های برجسته سیاسی جهان و قانون گذاران که از حقوق اشرفیان دفاع میکنند را محترم شمرده و به درخواست آنان مبنی بر ایستادگی قاطع آمریکا در برابر تفاهم نامه با دولت عراق را بپذیرد.

پشتیبانی از در خواست پارلمان اروپا برای اعلام کمپ لیبرتی به عنوان کمپ پناهندگی را به رسمیت بشناست و ده خواسته آنان به نیاز‌های اولیه را که با پول و امکانات خودشان میخواهند را مهیا کند. همگام با قهرمانان حقیقی‌ کمپ لیبرتی و اشرف بایستد چرا که آنان کلید برقراری صلح در منطقه را بردست دارند. 

سیما کامیار
۱۳ جولای ۲۰۱۲
http://newsblaze.com/story/20120713073817zzzz.nb/topstory.html